Mamma vill inte tro att jag har en ätstörning
Hej! För ett tag sen så kontaktade jag er här, iallafall jag är en tjej på 12 år jag skickade en fråga till er för kanske 8/9 månader sen om jag hade en ätstörning och jag fick svaret ja utav er. Allt har blivigt värre jag har pratat med min mamma men hon vill inte tro det typ. Jag har börjat få självmordstankar och jag mår sämre. Jag ser inte mig själv som smal värkligen inte och jag äter inte mycket heller. Alla i min familj säger att jag har blivigt smalare och att jag inte har fett på kroppen och så vidare. När jag bara nämner något med min kropp så säger min mamma att det är bara för att jag inte äter. Det känns som att hon inte tar det på allvar. Vad ska jag göra ingen förstår mig. Jag vill inte leva mer jag vill typ dö..Jag känner att jag vill ha hjälp men endå inte. Jag orkar inte mer allt är svart för mig..Det känns som att jag lider av depression också vad ska jag göra jag orkar inte mer....Hjälp
börjar jag få Anorexia?

BUP svarar:
Hej!
Jag kan inte svara på om du börjar få anorexia eller lider av depression, för att kunna ställa diagnos skulle vi behöva prata mycket mer. Jag ser inte ditt förra brev så det här blir inte riktigt någon fortsättning på det vi skrev då. Men, du beskriver att du känner dig ledsen och att allt känns svart och du vill dö. Det är skäl nog att verkligen ta på allvar att du behöver hjälp.
Du säger att alla i din familj säger att du blivit smalare och att mamma säger att det är för att du inte äter. Vet din familj också om hur svart allt känns för dig eller är det mest om maten du har talat med dem? Om det inte går att få någon vuxen i din familj att lyssna till din ledsenhet och oro ordentligt så kan du börja med att gå till skolsköterskan eller kuratorn på din skola. Då kan hon/han sedan hjälpa dig att prata med dina föräldrar också.
Jag tror att alla behöver hjälpas åt för att hjälpa dig med det här. Och du är värd att tas på allvar!