Blir mobbad och skär mig
Hej bup. jag mår psykist dåligt, går ner i vikt, blir mobbad, orkar inte med mer längre, skär osv. Jag vill gå upp i vikt. Men det går inte. Jag vill sluta skära men är beroende. har en depprision, men har ingen anledning till det. Är bisexuell, blir mobbad av det. Jag vet inte vad jag gör med livet längre. Mina ärr förstör mig totalt, så fort någon tar i min arm eller något så drar jag undan mig. Jag har en vän som även skär sig, det får även mig att må dåligt att se honom må så dåligt. jag tror även att jag är trans, vill sååå gärna vara en kille, livet skulle vara så mkt enklare. Jag vet inte hur jag ska kunna må bättre faktist, vill må så bra men mår så dåligt istället..// Mvh C
Catabran

BUP svarar:
Hej!
Du kämpar verkligen just nu. Bra att du skriver när du behöver stöd i hur du har det! Tillsammans är det så mycket enklare att vända en negativ spiral. För det låter som att du hamnat i en sådan.
Tillsammans med en klok vuxen kan du reda i allt det du i ditt brev hit berättar lite kort om. Prata om vad det är som gör att du skär dig och hur du skulle kunna hantera svåra känslor på ett annat sätt som inte blir skadligt.
Vi som jobbar med barn och unga är också vana att prata om transfrågor och de funderingar man kan ha kring vem man är. Att du blir mobbad och utsatt låter inte alls bra. Det brukar man behöva stöd från vuxna i hur man ska göra med.
Du undrar hur du ska kunna må bättre. Ett första steg var att skriva hit. Nästa blir att hitta en vuxen du kan prata med. Här är tre förslag:
- Prata med dina föräldrar. Berätta att du inte mår bra och att du vill träffa någon som kan hjälpa dig med det. Sedan kan ni tillsammans ta kontakt med BUP.
- Prata med skolkuratorn på din skola.
- Ring till Bris och prata anonymt med en vuxen där om hur du kan få mer hjälp.
Ta mer hjälp!