Vill känna att jag lever
Jag behöver hjälp.
Jag har haft ätstörningar sen jag var 12 (är17 idag). Jag är friskförklarad pågrund av normal vikt. Men jag känner mig så jävla dålig. Jag känner mig så otroligt stor, jag försöker varje dag att bara äta 1 mål om dagen, ibland funkar det i bland inte. Förrut tränade jag varje dag, men jag orkar ingenting längre. Jag vet att jqg inte gått ner i vikt eller så men jag orkar inte för jag är så missnöjd med mig själv, mår dåligt vad jag än gör, känner mig ledsen konstant och vill inte leva längre. Jag har inte ens ett liv. Mitt liv är skola, jobb, stress, ångest , ätstörda tänker och träning. Jag har inga kompisar, jag vågar inte prata med min familj. Jag försöker börja om hela tiden och vända det till mitt liv och göra allt bra. Men det går verkligen inte. Jag känner mig så jävla fast, jag har panik att jag inte klarar något, att jag har ångest varje dag och vågar inte äta. Sen äter jag mer ön 1 mål och får panik. Jag vill känna att jag lever men jag vet inte ens hur det skulle kännas

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Du är friskförklarad på grund av normal vikt men du mår inte alls bra. Det är bra gjort av dig att din vikt nu är normal, men det kan ändå ta ett tag att komma ikapp den förändringen med hur du känner dig. Och det kan man  behöva fortsatt hjälp med.  Det låter verkligen, som du själv också säger, som att du behöver fortsatt stöd ännu en tid så du kan komma att känna dig stabil också känslomässigt.
Jag tycker du ska ta kontakt med dem som hjälpte dig  tidigare och berätta om hur du mår. Om de inte kan ta emot dig kan du vända dig till BUP eller ungdomsmottagningen.
På Tjejzonens ätstörningschatt kan du få stöd och möjlighet att tala med andra som har det tufft som du. Kanske värt att kika in hos dem?
Vänta inte. Det är bra att söka hjälp nu så det inte blir svårare för dig.