Stressigt med kontakten på BUP
Hej! Jag har gått på bup nu ett tag och ska gå upp i vikt efter att ha lidit utav anorexia. Jag tycker att det är väldigt jobbigt och stressigt att ha kontakt med bup, jag undrar om jag kommer bli kvitt BUP så fort jag blir normalviktig? eller måste jag fortsätta vara i kontakt med dom efter att jag har gått upp i vikt? Vill klara göra att jag inte har problem med maten längre utan det ända jag måste göra nu är att öka i vikt.
Stressad

BUP svarar:
Hej!
Det är viktiga frågor som du ställer och att det kan kännas stressigt med vårdkontakter är du inte ensam om att tycka. En behandling är ju inte tänkt att pågå för alltid, men om det är läge att avsluta behöver göras i överenskommelse med dig, dina föräldrar och de behandlare du träffar.
Jag tycker att du ska ta upp dina frågor med den behandlare du har kontakt med och tillsammans se över målen för din behandling, så att du på så sätt får svar.
Du kan visa hen ditt mejl hit om det känns enklare att kommunicera dina frågor på så sätt.