Tappat lusten helt för att äta
1. Killar säger/tänker ofta att de vill ha ha tjejer med stor röv eller stora bröst eller bara på att tjejer måste vara snygga om dom ska umgås med dom. Jag är ju inte riktigt åt det hållet. Är rak och har inga kurvor, är ganska smal, eller ah folk säger de och jag antar att jag är med åt de hållet en en med stor rumpa osv. Så jag vill antingen lägga på mig men då kommer folk märka att jag gått upp i vikt o då blir de prata om de, eller så gymmar jag men då tar det också längre tid. Jag har aldrig tänk på detta sättet innan men vet inte hur jag ska göra.
2. Har tappat lusten helt för att äta, tänker konstant på mat, e redan underviktig, eller ah ligger under X% men jag vill väga så mycket mindre, vill att folk ska påstå att jag gått ner. Jag mår så dåligt, klarar inte av något pga mina taknar, sitter bara själv hemma och är inne på internet om hur man blir smal eller så skriver jag med folk på pro-ana sider. Är rädd att jag sk h en ätstörning men samtidigt vill jag det. Det är så mycket mer jag vill säga men det är så svårt att skriva. Gråter mig till söms, närjag vaknar gråter jag för att jag vet att mamma eller pappa kommer tjata på mig att jag ska äta och mår allmänt dåligt pga det. Är 14år, Xcm lång och väger Xkg, vill väga X, vill ha X och uppåt cm thigt gap, att man ska se mina revben, nyckel ben och höft benen eller vad det nu heter. Jag hätsäter occh efter de får jag sån jävla ångest. När jag e ensam hemma eller på träning eller i skolan får jag alltid tankarna om att jag ska gå o kräkas, har vart nära många gånger.
3. Vet du om jag har en ätstörning.
4. Får du sätta diagnos?
5. Vet du någon som kan och hur går en undersökning till hos läkaren om man vill veta vilken ätstörning man har.
6. Kan man "anmäla" sig själv till läkaren och kolla upp det där själv?
Tacksam för svar så snabbt som.
ätstörning

BUP svarar:
Hej!
Du verkar ha det riktigt besvärligt och jag tycker de frågor du kommer fram till är riktigt bra.
Ja, jag tycker att du skall ta kontakt med någon lämplig person för att prata vidare om problemen. Det går inte att svara på det du frågar om genom mejl.
Jag föreslår att du vänder dig skolsyster eller en Vårdcentral i första hand.
Du kan också göra en självanmälan till Stockholms Center för Ätstörningar om du bor i Stockholmsområdet.
Dröj inte att sök hjälp så att du får svar på dina frågor.