Rädd för vuxenlivet
hej jag skrev hit för inte så länge sen, och jag vill berätta mer specifikt att jag trivs inte i mig... jag vet inte vem jag är, jag ä rädd för vuxen livet, jag fyller år om några månader och jag har planerat hur jag ska ta mitt liv, det är vad mina dagar består av... att planera. jag vet inte vad jag ska ta mig till, jag vill ha hjälp men endå inte... jag orkar inte med nånting längre... jag skadar mig och äter inte längre. jag vill bara kunna känna mig bra... innan det är försent iallafall

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du skrivit till oss. Det verkar som att du har det väldigt tungt just nu.
Det skulle vara lättare för mig att svara på dina frågor om jag hade möjlighet att fråga vidare. Till exempel: vad är det som skrämmer dig med att bli vuxen? Vad gör att du inte trivs med dig själv, hur ser ditt liv m.m?
Nu verkar du ha så många frågor och problem du vill ha svar på. Det första tror jag är att reda ut ditt ”tanke-trassel". Jag tror att det är det du skulle behöva hjälp med och den hjälpen går att få.
Det enklaste är kanske att vända dig till skolkurator eller Ungdomsmottagningen. Tycker de att du behöver mer hjälp än så kan de visa dig vidare.
Att ringa BUP är också en möjlighet förstås. Jag tror att du kört fast och har svårt att hitta ut ur det själv. Jag tror att det är därför som tankarna på att inte vilja leva blir så starka, att du tappat aptiten, skadar dig och så vidare.
Dröj inte med att söka hjälp!