Klarar inte det här längre
hej jag vet inte hur länge till jag klarar av detta... jag har en jobbig magkänsla hela tiden, på dagarna tänker jag hela tiden på hur jag ska ta mitt liv, vilken dag osv. jag äter knappt något längre, (det är inte första gången detta händer), ibland så kan jag äta en måltid om dagen annars så äter jag knappt nånting längre... jag självskadar mig igen, och det är mycket värre denna gången. jag har fått en kurator tid och har bestämt mig för att verkligen försöka berätta allt.. för jag orkar inte mer, jag sover knappt på nätterna, jag gråter så fort jag är själv, jag bryr mig inte ens om skolan längre, orkar inte ens träffa mina kompisar eller va med min familj. jag vill inte mer...
S

BUP svarar:
Hej!
Jag vet inte om det är en särskild händelse i ditt liv eller många olika saker som gör att du nu känner att du inte orkar vara med andra människor, inte ens kompisar och familj. Du skriver att du har en kuratorstid och bestämt dig för att försöka berätta allt och jag tycker det är starkt att du bestämt dig för att ta hjälp. Det är verkligen inte lätt att ta första steget för att satsa på att må bättre när man helst bara vill försvinna. Men du har gjort det och det är stort. Då kan du och kuratorn börja arbeta tillsammans för att du ska komma ur dina tankar som just nu bara snurrar i samma banor, både dag och natt.
Att inte äta och framförallt inte sova gör att man tappar motståndskraft och det gör också att det blir svårare att komma ur tankebanorna. Att man, som du, fastnar i tankar på hur man ska ta livet av sig och blir alltmer innesluten i sig själv.
Så ge inte upp, ta den här chansen och ge dig själv möjlighet att sakta reda ut vad som hänt och hur du kan gå vidare. Men, tänk också på att det inte händer över en natt utan att du behöver unna dig att låta det ta tid. Jag vet att det finns hjälp att komma ur den här neråtspiralen. Du kommer inte att behöva ha det så här och du har redan tagit första steget mot en vändning.