Sårat min mamma så fruktansvärt
Jag är en helt  normal tjej med mycket självförtroende men just nyss kände jag för första gången att jag ville försvinna, inte ta självmord, det hade jag aldrig vågat, men bara försvinna. Jag har sårat min mamma så fruktansvärt mycket och jag vet inte vad jag ska göra, jag har panik. Eftersom att jag nu har sårat mamma så mycket så har jag genom det sårat pappa vilket gör helt fruktansvärt ont. ÅÅÅÅÅH jag vet inte vad jag ska ta mig till. jag är så ledsen och arg på mig själv så att jag skulle kunna börja cutta mig själv.
entjej

BUP svarar:
Hej entjej!
Så bra att du skriver till oss. Jag vet ju inte vad du gjort som sårat din mamma så, men vi kan alla göra misstag och ibland väldigt dumma sådana. Av ditt brev får jag intrycket av att du har en i grunden god relation till dina föräldrar. Jag tror det eftersom du blir så ledsen över att du gjort dem ledsna. Det innebär att det finns goda möjligheter att reparera och be om ursäkt för det du gjort.
Om du verkligen på djupet och ärligt kan förklara för din mamma att du ångrar dig och är ledsen för det som hänt, tror jag att det är möjligt för henne att förlåta dig. Du kan inte ändra på det som hänt, men du kan förklara och framförallt tala om för henne hur viktig hon är för dig.
Ta mod till dig och be att få prata med henne.
Lycka till.