Blir jätteledsen när jag lämnar min kille
Jag blir jätte ledsen när jag lämnar min kille och också är ifrån min kille. Börjar stor böla verkligen. Det är jätte jobbigt.. Jag vet inte om det kan ha med att göra att jag har haft en p-stav tidigare. Men hormonerna har till 99% lämnat min kropp, då tar tog ut den för ungefär 1 månad sen. Efter staven har jag blivit känsligare, känns det som. Vad ska jag göra? Har ni ett bra svar? Om inte, vem ska jag vända mig till? Behöver hjälp..
Problem

BUP svarar:
Hej!
Jag har inget bra svar om det har med din p-stav att göra. Om du tar kontakt med en ungdomsmottagning eller kanske skolsyster kan de ge dig synpunkter på om din känslighet kan ha med p-staven och hormoner att göra.
Men så här olycklig kan man bli när man måste lämna någon man är mycket fäst vid. Kanske kan du försöka fundera på varför det blir så jättejobbigt. Är det själva separationen som påverkar dig så mycket och blir det bättre efter en stund? Eller blir du så här ledsen hela tiden ni inte är tillsammans? Vilka tankar får du när ni inte är tillsammans.
Det finns mycket att prata om för att bättre förstå din starka reaktion. Om du tycker det är mycket besvärligt och det inte går över tycker jag att du i första hand kan ta kontakt med en ungdomsmottagning där du bor. De är vana att träffa ungdomar med liknande problem.
Lycka till!