Mitt liv förbättras inte
Hej.
Jag får hjälp. Det får jag hos bup bipolär och psykos avdelningen. Men inget funkar. Jag är helt deprimerad.. och självmordsbenägen... Det har funnits en tid/dagar då jag har varit självmordsbenägen men jag har vanligtvis inte en plan men jag har det nu. Jag har tillochmed ett datum. Jag har haft ett i två veckor och jag är fortfarande helt säker på att göra det. Jag har kännt mig deperimerad i över två år. För två år sedan flyttade vi till Tyskland även om att jag och min bror inte ville. I Tyskland förstördes min relation med min pappa. Jag mådde dåligt hela tiden och kunde inte gå till skolan och han som är konservativ och dominant kunde inte tolerera att hans barn inte lyssnade på honom.Jag började höra röster som pratade med mig om hemska saker. Jag blev mer deprimerad. Det blev så svårt så att jag och min mamma behövde gömma oss hela tiden under skoltid så att han inte skulle fatta att jag hade slutat gå i skolan helt och hållet. Efter det försökte jag begå självmord med alvedon. När min pappa fick reda slutade han tala med mig helt och hållet han låtsades som jag inte alls fanns. Min mamma var den ända som tog hand om mig. Sedan hamnade jag på sjukhus och stannade där i 2 månader. Vi flyttade sedan tillbaka till Sverige. Jag mamma och min bror. Min pappa stannade kvar och vägrade tala med mig förutom att säga att han och min mamma kommer skilja sig och att han aldrig ville se mig igen. Här i Sverige får jag hjälp fast inget hjälper. Rösterna är kvar och är mer aggressiva och jag har en pappa som hatar mig. Jag mår så jäkla dåligt, jag har ingen energi kvar. Jag har  orkar inte mer. Mitt liv förbättras inte. Och jag är seriöst redo att sluta med allt.
A

BUP svarar:
Hej A!
Så jävligt det låter det du beskriver. Jag skulle önska att ingen skulle behöva ha det så svårt.
Du skriver inget om hur länge du varit på BUP. Jag skulle gärna vilja tro att det är en tämligen ny kontakt och att det så småningom reder ut sig för dig med stöd och hjälp. Mitt problem är att jag har svårt att se hur ett enkelt mejlsvar från mig skulle hjälpa dig mer än de som får träffa dig i levande livet.
Jag skulle ändå vilja ge dig ett ord på vägen. Enligt vissa är ordet ”patient” släkt med ordet för tålamod på engelska. Jag skulle önska dig tålamod nog för att orka och att vänta, för att ditt liv skall vända till något bättre och att de som är satta att hjälpa dig får tid på sig för detta.
Önskar dig det bästa