Skär mig, tar piller och har självmordstankar...
Hej jag är 14 o kille. jag skär mig, tar piller och har självmords tankar. jag vill bara dö. vafan ska jag göra....
anonymsomfan

BUP svarar:
Hej!
Bra att du skriver när du mår så här dåligt. Det låter som att du hamnat i att försöka hantera att du mår dåligt på sätt som kan kännas lite bättre för stunden, men som i längden inte hjälper. Så brukar det vara med piller och självskadande, du är inte ensam om att ha hamnat i det. Det finns bra hjälp! Nu är ett bra läge att få stöd i att hitta sätt att hantera allt det jobbiga på sätt som leder ut ur det.
Ditt mejl är kort så jag vet inte så mycket mer än att du har det riktigt tufft just nu. Jag tror att du skulle vara hjälpt av att prata mer om hur du har det och hitta strategier som inte blir självdestruktiva. Att vara ensam med självmordstankar kan vara mycket tungt och i sådana stunder är det viktigt att släppa in någon mer som kan lyssna, lugna och hjälpa till med problemlösning. Sådant som är alltför svårt att klara på egen hand när man är ung eller mår riktigt dåligt. Det kan kännas svårt att veta hur man ska börja prata, men vi som jobbar med att prata om svåra saker stöttar genom att ställa frågor t ex.
På BUP skulle du kunna få prata mer. Du kan kontakta den BUP-mottagning du tillhör på egen hand eller med hjälp av förälder eller gå via elevhälsovården, typ skolkurator eller skolsköterska. Det finns också en stödverksamhet på nätet som heter Mind som jag vill tipsa dig om. Dit går det att både ringa och där kan du chatta.
Jag vet inte vad det är för piller du tar, men det är viktigt att du hittar en kontakt som du kan vara trygg att berätta för. Vi som jobbar med unga vet att självskadande på olika sätt förekommer, så tänk inte att det är något som ska undanhållas eller inte pratas om.
Ta mer stöd!