En åttaåring i området
Hej! Jag bor på ett område där alla känner alla och där alla barnen som bor i samma gata brukar leka med varandra. Men det finns en kille jag eller mina kompisar gillar som e kanske runt 8 år. Han brukar komma från ingenstans och tror att han är ens bästa kompis. Han brukar också ofta säga till mig och andra fuck off och liknande saker och gråter sedan om man säger något sånt till han eller om man inte vill göra något som han vill.
Det gör att han blir jätte ledsen och säger till sin mamma så jag och alla andra får skäll när vi inte har gjort så mycket. jag är trött på att prata med hans mamma och få skäll.
Borde jag säga sanningen att jag inte vill vara med han till hans mamma. För jag har sagt till han själv att jag inte vill vara med han men han lyssnar ej.
Chilenito

BUP svarar:
Hej Chilenito och tack för ditt mejl!
Jag kan mycket väl förstå att det är en jobbig situation för dig.
Jag tycker du ska tala med din mamma eller pappa och berätta om det som du skrev till oss. Det är inte du som ska ta diskussioner med pojkens mamma. Det är bättre om föräldrarna talar med varandra och reder ut det hela.
Jag tror att pojkens mamma accepterar det lättare om det är en annan vuxen som tar upp problemet.
Lycka till!