Har jag ADHD?
Jag tror jag har adhd. Jag kan aldrig koncentrera mig och kan aldrig hantera seriösa situationer. Även så pratar jag fort och slarvig och allt jag gör ska gå fort så jag inte tröttar på det och jag låter aldrig folk prata klart innan jag ska börja prata
En fundersam tjej

BUP svarar:
Hej Fundersam tjej!
Det är svårt att ge dig något svar på din undran utifrån bara dina rader. För att ställa en diagnos krävs också att man kan utesluta andra orsaker till svårigheterna.
Vet dina föräldrar om dina funderingar? Tala med dem så de kan förstå och hjälpa dig att komma fram till om och hur man kan gå vidare. Tala med någon i skolan tex din mentor eller skolkurator.
Om skolan anser att du har sådana svårigheter kan de skriva remiss för utredning.