Får alltid skulden när något har hänt
Jag e fan patetisk
Jag e 11 år men har redan provat droger, rökning (e beroende just nu), sprit, snatta, sno bilar, fest (med en jävla massa sprit) osv.
Mina föräldrar kallar mig misslyckad och snorunge, jag har minst 20 soc anmälningar på mig (FRÅN MIN F*TT SKOLA) blivit tagen av snuten iaf 3ggr osv. Skolan har jag F i seriöst alla ämnen förutom Spanska som vi inte har betyg i iår. Jag har svårt att koncentrera mig men ingen har sökt upp felet på mig men jaag e ju det där ``ProblemBarnet´´ duvet -_- Varje, då menar jag verkligen varje gång något har hänt ger alla mig skulden för jag e
1. Lättast att skylla på för jag aldrig säger ifrån
2. Alla lärarna tror på dom när dom säger så
3. Jag e en jävla snorunge utan ett liv som baxar bilar med 16-18 åringar.
Ingen förstår mig, bara min bästa vän, jag gör allt för henne och hon mår sämre än mig så jag ger henne ALL min uppmärksamhet för jag vill inte att hon ska försvinna hon e 12, hon har funnits för mig i snart 8 år och jag VILL INTE FÖRLORA HENNE!! Men med hennes 12 misslyckades självmordsförsök så vet jag inte hur länge hon lever kvar... Jag vill veta om jag e:
1. dum i huvvet
2. Har ADHD
3. Hur länge min livskraft lever kvar
4. hur länge jag lever kvar
Idioten...

BUP svarar:
Hej!
Du har det just nu svårare än någon elvaåring ska behöva ha det och jag tycker verkligen inte att du är patetisk. Du har fastnat i en situation som du har svårt att ta dig ur och det låter som om du inte har något stöd från dina föräldrar.
Jag vet inte om du har någon vuxen i din närhet som du har något förtroende för eller om din kompis är den enda som du känner att du kan lita på? Varför jag frågar är för att du skulle behöva hjälp av någon vuxen som du i lugn och ro kunde beskriva för hur du har det. Någon du tillsammans med kan reda i hur du ska få hjälp.
Både med hur du har det hemma, hur du skadar dig själv, och hur du kan göra för att börja ta igen i skolan.
Till dina frågor:
1. Jag tror inte att du är dum i huvudet. Det är väldigt svårt att koncentrera sig när man har det trassligt hemma-och som du-har mycket oro i själen. Man behöver må någorlunda okej för att kunna ta till sig skolkunskaper. Du skulle kunna få hjälp att ta igen och kanske koncentrera dig på några få ämnen om du fick hjälp att göra en skolplanering.
2. Jag vet inte om du har ADHD, jag skickar med en beskrivning av ADHD (man måste gå igenom en utredning - skickar beskrivning på det också). Samma symtom, till exempel koncentrationssvårigheter, svårt att styra sig med mera, kan bero på många olika saker, till exempel stress och missbruk och stökiga familjeförhållanden..
3. Jag tänker att du visar livskraft genom att skriva hit och genom att vilja ha hjälp och bli lyssnad på. Det betyder att du inte gett upp utan har kraft kvar att kämpa för ditt liv.
4. Jag tror att du behöver hjälp för att det är så mycket som händer och du är så ensam i det. Det är så fint att höra att du har en bra vän och att ni hållit ihop och stöttat varandra så länge, men det är också vuxna som behöver komma in.
Mitt förslag är att du börjar med att vända dig till BRIS tel. 116111. Då kan du prata anonymt med en kurator och beskriva mer om hur du har det och vad du behöver hjälp med. Ni kan då prata om hur du kan göra för att våga prata på allvar med någon vuxen och vem det skulle kunna vara.
Fortsätt kämpa tills du får den hjälp du behöver!