Orkar bara inte mer
Hej är en tjej som är 15år. Jag har aldrig mått bra typ. Haft ett helvete uppväxt med mamma som slått mig o druckit osv.Och storebröder som kommer hem drogade osv osv..Det har drabbat mig hela livet. Haft hela mitt liv svårt att koncentrera mig i skolan osv. Hade inte så bra lärare heller dom rev sönder mina papper osv som jag hade gjort i skolan o jag va stolt över mig som hade gjort något men sen försvann allt stolthet när dom gjorde så.Har alltid hört i hela mitt liv att jag är misslyckad. Slutet av 6an så hade jag 4 bästavänner men dom sårade mig dom rotade i min väska o hittade min dagbok o sa allt till alla i skolan. Sen dess har haft svårt o lita på folk. Skolan har varit ett helvete.
Hur det är nu jag mår inte alls bra tänker varje dag att ta mitt liv osv. Och jag hade nyss en "flickvän" vi va tsm i typ 2-3 veckor har aldrig varit så lycklig hon hjälpte mig på alla sätt jag älskade henne. O jag sa till mig själv i början vi va tsm att om något händer mellan oss kommer jag ta mitt liv. Och nu har det hänt något hon vill inte snacka med mig längre o säger inte varför haha. Så tänkt länge att ta mitt liv känns som att jag har gjort mitt här. Finns inget kvar här för mig. Min kropp mår ej bra jag fryser,huvudvärk,ont i ryggen nacken. Jag orkar inte mer bara. Känns som att ingen vill ändå ha mig här min pappa bryr sig inte speciellt mycket heller o min mamma hatar mig så.
hjälp mig jag måste få hjälp jag orkar inte leva
Mimmi

BUP svarar:
Hej!
Förstår att du har svårt att lita på någon när du både blivit misshandlad hemma och sedan blivit så elakt behandlad i skolan av lärare (och bästa vännerna). Det är starkt att du ändå gått kvar och kämpat och inte gett dig.
Du har längtat efter att kunna lita på någon. Då kan det bli väldigt tungt om man träffar någon som det först blir väldigt intensiva känslor med och sedan oförklarligt bara blir tyst. Det är nästan det svåraste som kan hända i ett förhållande - att det blir tyst och man inte vet vad som orsakat det och inte får en chans att prata och försöka förstå varandra. Ni hade heller inte hunnit träffas så länge vilket gör att det kanske känns som att du inte fått någon riktig chans?
Det här är något som du inte är ensam om att ha varit med om och det kan vara till stor hjälp att få prata med andra som varit där du är nu. Du skulle kunna vända dig till Tjejzonen och chatta/prata med någon där.
Men, du är också extra sårbar och har mått dåligt länge, och du skriver att du tänker på att ta ditt liv. Ibland, när man mår så dåligt, kan det vara bra att träffa någon så gott som dagligen för att prata om hur man mår och få hjälp orka leva. Det kan vara till exempel på närmaste ungdomsmottagning (dit kan du gå själv).
Du kan ringa/chatta anonymt till Bris tel.116 111 och prata med en kurator eller du kan ringa anonymt till Mind-Självmordslinjen och berätta om hur du mår och få stöd per telefon..
Det viktiga kanske inte är vart du vänder dig, utan att du vågar söka hjälp.
Du kan berätta mer om dig själv, hur du har det och få hjälp hur du kan göra för att göra något åt din situation.
Det kan göra att du får nya tankar och känner att det finns något kvar som är värt att leva för.