Misshandlad av min pappa
Hej!
Jag har inte vågat ta up detta någon gång inan för jag har varit rädd att hamna på typ fosterhem eller något sådant... Hursomhelst jag är en tjej på 12 år. Den 2015 blev jag misshandlad. Det var ingen varnlig person utan det va min helt egna pappa. Han skadade mig så hårt så att jag fick försöka låsa in mig på mitt rum och efter en stund skrek min mamma åt mig "åk till person 1 eller person 2" person 1 va då min kille o person 2 är en utav mina tjej bästaväner.
Jag var väldigt rädd min pappa stod utanför min dörr o skrek o bankade. Vi bor i en villa o under mitt fönster så finns ett litet tak. Jag hoppade ner på taket och sprang till tåget och åkte direkt till min kille.
Jag grät så mycket när jag va hemma hos honom. Jag var så rädd så jag vågade inte berätta för honom vad som hade hänt.
Efter den där dagen/kvällen så har det aldrig inträffat igen , min pappa har varit så sjukt snäll, eller han har ju sagt saker till mig som drar ner på mig o får mig att känna mig liten. men han har ALDRIG slagit mig igen.
Men efter det här så har jag mått så otroligt jävla dåligt. Jag har haft självmordstankar pga all smärta. Jag skär mig själv o det känns bara som om allt e mitt fel. Att jag förtjänade att bli slagen o sparkad av min pappa.
Jag kan inte berätta för min bästakompis för hon har egna problem att tänka på....Hennes pappa dog 1 april 2016 o hennes mamma e alkolist. Hon frågar mig konstant varför jag mår så här dåligt osv men jag vägrar att svara. Hon har sätt mina sår efter att jag har skärt mig osv. Men jag vågar inte berätta det för henne.
Men jag vet inte vem jag ska prata med jag vågar inte prata med någon.... Men just nu så gör det bara så sjukt jävla ont o jag vet inte om jag klara så mycket mera längre..
jag är i två delar efter misshandeln o jag vet inte hur jag ska bli hel igen.
SNÄLLA HJÄLP MIG
Hjälp mig, det gör så ont

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du skriver att du är som två delar efter misshandeln och du vet inte hur du ska bli hel igen. Jag tror också att du behöver prata med någon för att igen känna dig hel.
Vilka kan dessa delar vara? Jag tänker att en del kanske är, som du skriver,  att du tänker att det hela var ditt fel och att du förtjänade att bli slagen och sparkad. Jag vet inte vad som gjorde din pappa så arg. Men oavsett vad du hade gjort så tror jag en annan del inte tycker detta var rätt av din pappa.
Oavsett vad du gjort ska han inte misshandla dig. Förutom att det är förbjudet förtjänar du aldrig att bli slagen av honom och jag tror du är arg och väldigt besviken. Ibland är det också något som liksom går sönder i en relation när någon man älskar och litar på går över alla gränser och uppträder på ett sätt man inte kunnat tro.
Jag tycker att du ska försöka berätta för dina föräldrar att du fortfarande mår mycket dåligt av det som hände. Kanske kan du ändå prata med din mamma? Dina föräldrar kanske inte alls tycker det var ditt fel utan att våldet och din pappas reaktion helt och hållet var hans ansvar och fel. Vilket det naturligtvis var.
Men kanske kan du inte göra detta nu, utan behöver först prata med någon själv.
Enklast tror jag är att du tar kontakt med din skolsyster eller skolkurator.
Om du inte vågar finns alltid möjligheten att få stöd och hjälp genom att chatta anonymt på Tjejzonen eller Bris. Till Bris Tel. 116 111 kan du också ringa anonymt och prata med en kurator. Jag tror det kan vara bra att ringa Bris för att tala mer om dina rädslor att prata om det du varit med.
Du skriver om farhågor att hamna på fosterhem eller liknade. Vem säger att det finns en sådan risk? Det är klart svårt för dig att vända dig till någon om du tror det finns risk att bli  omhändertagen och placerat utanför din familj. Om detta skulle du kunna prata lite mer ingående med Bris.
Lycka till!