Ensam även när jag är med folk
Jag får alltid en känsla av att jag är helt ensam även när jag är med folk. jag går ofta in på toaletten för att gråta eller en panik attack. jag gråter ofta när jag ska sova men vill inte berätta för någon alla som frågar ljuger jag för. jag vågar inte lita på någon.när jag kommer nära någon sluter jag igen mig och bygger på en fasad som ingen vill vara med. jag äter inte dåligt men tränar ofta för att jag vill känna mig bra på något men problemet är att jag har tappat alla mina intressen och vill inget. jag känner mig värdelös men vill inte dö. jag har kan inte sova heller pga att jag har en kraftig kåksmärta efter att en tjej sparkade mig där jag har sovit 10 timmar på 96 timmar.  jag vet inte vad som är fel på mig men det är något jag vet inte vem jag ska vända mig till eller vad jag ska gör. jag behöver veta vad som skulle vara bäst, prata med en vän eller någon professionell jag har inte vågat berätta om allt som hänt mig för mina vänner för jag vill inte att dom ska tro att jag ljuger eller bara vill ha uppmärksamhet för det vill jag inte. jag hatar uppmärksamhet. jag vill helst vara långt bak i klassrummet och jag gillar att vara själv men vet inte vad jag ska ta mig till.
MJ

BUP svarar:
Hej MJ!
Låter tungt som du har det. Jag skulle vilja dela upp dina problem i åtminstone två kategorier.
Till att börja med kanske du borde söka en läkare för buksmärtorna. Verkar vara det mest angelägna att börja med. Sen undrar jag förstås hur det kommer i läget att du blir sparkad. Finns det något som måste ordnas kring detta? Hur kommer det sig att du hamnar i slagsmål?
De andra problemen du nämner verkar som de har funnits en längre tid. Jag tycker att du på ett bra sätt beskriver hur ensamt du har det där bakom din mur. Inte undra på att du blir så upptagen av det när det bara är du som finns i fästningen.
Jag tror att du skulle ha glädje av att släppa någon innanför muren för att få hjälp att komma ut i ljuset. Kanske att läkaren på Vårdcentralen kan hjälpa dig till psykologisk hjälp på mottagningen?
Många Vårdcentarler har kuratorer och psykologer anställda för att just kunna hjälpa till med det du beskriver.
Du kan även vända dig till BUP för att få hjälp med ditt problem.
Vänliga hälsingar och dröj inte med att söka hjälp.