Rökte på för ett år sen undrar om jag fick en psykos?
Tjej 15
rökte på för ett år sen undrar om jag fik en psykos eller om det inte va vanligt hasch det börja med att jag var väldigt deprimerad o hade varit det ett tag så jag frågade en i skolan om han hadde lite röka o klart han hade så han sa att ja skulle komma te Huskvarna efter skolan så gjorde det så vi går lite avskilt o tänder den efter dom första blossen kände jag inte så mycket så ja tog mer och du frågade han mig om jag var hög o ja sa nej sen tog ja två till bloss och ser att min bästis som inte va där "på riktigt " sitter o skrattar åt mig o ja tänkte säga det te honom för han undrade vrf ja skrattade men ja bara sluddrade  o vi skrattade hela min kropp var bortdomnad och ja kunde inte titta på något utan att sjunka ihop ja va så jävla borta men aja vi går till affären för o köpa en dricka men under vägen börjar ja få hjärt klappning och börja frysa sedan så började ja vingla så ja tar tag i honom o ber han leda mig jag börjar då tappa känseln i kroppen och glömmer hur man går så allting blev svart ock det kändes som jag gick i mitt huvud asså jätte skum känsla men jag börjar då bli riktigt rädd ock sen ser jag killen igen och känner mig lättade i en kort stund tills han säger kom följ med mig det är inte långt kvar medan vi gick igenom flera olika korridorer år alla håll och kanter o det kändes som jag hadde en hjärt attan för mitt hjärta bultade skit fort och ja va så trött och förstod inte hur jag skulle göra för att sluta gå tillslut lägger han ner mig sakta på golvet så ja blundar men ser samma saker men är alldeles för trött för att kämpa jag vågade inte öppna ögonen för ja trodde att han skulle ta mig genom trapphusen igen så ja använde all min styrka för att hålla ihop ögonen sen ser ja massa mönster komma mot mig och det ser jag i en timme samtidigt som han konstant toppar mitt namn och har en dialog med mig o ja bönade och bad o jag hörde hur han ringde ambulans men ville ej avslöja att det var han som pratade så hon lossades prata som en kvinna o jag skrek o skrek men dom svarade inte jag trodde på fullaste allvar att jag var i helvetet för jag hadde som kniv hugg i hela kroppen hög puls kände hur blodet Strömade i mina ådror och frös o var trött ända sen dess har jag trot att jag är död o att allt bara är på lossas eller att jag kommer vakna o allt som har hänt under hela året har varit en dröm det känns också som att vägar och golv rör sig mot mig jag har fått konsentrationssvårighetar och glömmer nästan allt och jag får hjärtklappning väldigt ofta och inget ser ut som det gjorde innan den dagen det är som jag lever i en fantasi värld jag sökte aldrig hjälp för folk sa till mig att det bara är ångest attacker och att det går över men det går ju aldrig över så hur ska jag göra vad får man för hjälp vart ska jag vända mig och vad är det jag lider av mvh J
j

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vilka hemska upplevelser du beskriver! Naturligtvis ska du söka hjälp och bli undersökt och få hjälp på en gång! Du kan ta kontakt med en vanlig vårdcentral eller en ungdomsmottagning. Om den du träffar tror att du kan få bättre hjälp hos en annan vårdgivare, till exempel BUP, så kommer hen hjälpa dig med den kontakten.
Eftersom du har så allvarliga och skrämmande upplevelser tycker verkligen att du ska berätta för dina föräldrar så de kan hjälpa dig och så att du kan få deras stöd.
Om det känns för svårt att ta dessa kontakter själv tycker jag att du kan berätta för din skolkurator eller skolsyster och be hen hjälpa dig vidare.
Tveka inte, ta hjälp så snart du kan!