Har en liten svacka
Hej..
jag har sedan en längre period mått dåligt. En som jag älskar gick bort. Ibland mår jag sämre än andra dagar. Jag har två gånger svalt sex Ipren. Pappa fick reda på det. Hemskt var det. Han tryckte bara ned mig. Jag känner nu igen att jag har en liten svacka, vad ska jag göra??!
jag vet inte heller längre

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du skriver till oss. Jag förstår det som att du har en sorg efter den du älskade. Den som drabbas av sorg behöver oftast tröst. Så vem tröstar dig?
Vet inte vad det var som gjorde att du tidigare tog tabletter. Oavsett anledningen är det förstås inget bra sätt lösa problem eller ta bort sorg med. Kan din pappas reaktion då handla mer om att han blev rädd och orolig för dig?
Nu när du har hamnat i en svacka behöver det inte innebära att det blir som förra gången, att det slutar med tabletter och konflikter med pappa. Tänk istället efter vem du tror kan ge dig lite röst och som kan vara bra att prata med för att det skall kännas lättare.
Jag tycker att du i första hand skall söka upp någon vuxen som har livserfarenhet som du litar på. Jag bara gissar att du själv vet svaret på din fråga ”vad skall jag göra”.
Lycka till