Ska jag ska äta eller inte?
Hej jag tror att jag har börja att få ätstörningar jag tänker på hella tiden att jag ska spy upp maten. Deg har jag oxå gjort nu i 3 dagar. Jag hade en period för att halvår sedan att jag spyde och så vidare. Sen så slutade jagefter någon månad efter som mina vänner tjatade ovs att jag skulle äta igen. Men jag är jag där igen. Nu spyr jag nästan efter varje måltid jag vill få hjälp, men vet inte hur. Så jag tänkte skriva här. Och jag brukar tänka så hära ena dag så åh mat det som är så bra nyttit osv och andra dag jag ska sluta äta mat
Vet inte om jag ska äta eller inte

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du skriver till oss och undrar hur du kan få hjälp. Det är oftast lättare att bli av med ätproblem om man, som du, vill tar i tu med dom snarast. Du har ju också goda erfarenheter när du med hjälp och stöd av dina vänner tidigare började äta vanligt igen. Det hjälper väldigt mycket att få stöd och hjälp av andra.
Jag vet inte hur mycket dina föräldrar känner till, men det är bra om de känner till dina problem och kan hjälpa dej. Man brukar ju äta hemma ganska ofta! Men det bygger på att dom förstår lite om ätproblem och vet hur de bäst kan hjälpa dej.
Därför brukar det vara bra att söka hjälp tillsammans - då får både du och dina föräldrar hjälp. Du och dina föräldrar kan få hjälp på BUP eller en ätstörningsmottagning.
Lycka till!