Är det viktigt hur jag känner mig?
varje gång jag ser ett tåg vill jag hoppa framför det,och jag vill hugga mig själv i magen o jag vill skära mig så hårt jag kan i handleden elr hoppa i iskallt vatten. Jag är fullt medveten om att det här inte är sunda tankar men antar att det ändå är vanliga tankar o att jag inte riktigt sticker ut i mängden. Dricker mig ibland full till vardags men har ingen aning om vart jag vill komma med det. Har ingen som helst aptit o har hamnat i någon form av självskadebeteende då jag vill skära mig. Ingenting hjälper så vet nt vart jag ville komma mee detta. Jag är bara en i mängden som ni tjänar pengar på genom att läsa det här. Det här är bara min livsstil o känns onödigt att skriva ned något
C

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du skriver till oss fastän du undrar om detta är något att bry sig så mycket om!
Ditt brev ger intryck av stark frustration och ilska och också att du riktar mycket av detta mot dig själv.
Du skriver inte något om hur du har det i ditt liv just nu. Finns det sådant omkring dig som är frustrerande och som är svårt att handskas med? När det av någon anledning är svårt att uttrycka starka känslor mot dem eller det det gäller kan man, som du beskriver, vända dem mot sig själv och vilja göra sig själv illa. Sådana tankar kan många känna igen sig i. Tankarna är inte konstiga i sig, men kan bli jobbiga och ta mycket kraft när känslan bakom tankarna är stark.
Jag tycker det skulle vara bra för dig att tala med någon om hur du har det och hur du känner dig. Då kan du få hjälp att förstå dina känslor, se vad de hör ihop med, och se vad du kan göra för att det ska bli bättre.
Du kan vända dig till ungdomsmottagningen eller till skolkurator.
Du har tagit ett första steg genom att skriva till oss. Tveka inte att gå vidare!