Tar ständigt skit från min pappa
Hejsan.. jag har ett problem. Eller flera egentligen,  men det största är att jag ständigt får ta massa skit från min pappa. Han kallar mig dum i huvet, korkad, nu senast idag sa han att jag va en skitsubba. Listan kan bli lång men tror ni fattar. Han blir arg på mig för minsta lilla grej, jag vågar knappt öppna munnen ibland för jag är rädd för vad som kommer hända. Jag är ibland rädd att han ska slå mig. Han är inte riktigt sån men jag börjar tvivla på honom mer och mer. Han anklagar mig för förtal och säger att jag skrivit om honom på sociala medier. När han blir arg, oftast (läs alltid) blir jag riktigt rädd och osäker. Det är även alkohol inblandat i många av gångerna men nu mer och mer opåverkad. Har varit i kontakt med soc men sen pappa fick reda på de har det blivit så mycket värre. Jag vill inte ge upp, men jag känner att jag klarar inte mycket mer. Hur länge ska jag behöva stå ut med detta? Det har pågått i över 2 år. Det värsta är att han tycker det är helt okej att han behandlar mig som han gör.
Vad ska jag göra? Jag orkar verkligen snart inte mer
Jossan

BUP svarar:
Hej Jossan!
Din pappa säger saker till dig när han blir arg som han inte ska säga. Och du ska inte behöva vara rädd för din pappa.
Det låter som du själv har tagit kontakt med socialtjänsten tidigare och att det blev värre när din pappa fick veta det. Det verkar som ni den gången inte fick så mycket hjälp av socialtjänsten.
Vad säger din mamma? Kan du tala med henne? Det skulle också vara bra för dig att tala med någon annan vuxen. Kanske finns någon i skolan du kan tala med som skolsyster, mentor eller skolkurator.
Du kan också ringa anonymt till BRIS. Sedan kan du tänka över om du kan kontakta socialtjänsten igen.
Stå på dig!