Blir slagen och retad varje dag
Jag hatar mitt liv, jag blir slagen och retad varje dag, vågar inte gå ut mer än på nätterna och då försöker jag ta livet av mig. Jag har försökt ta livet av mig 9/10 ggr. misslyckat alla tyvärr.
Evelina

BUP svarar:
Hej!
Jag vet inte om det är några vuxna som vet hur du har det men de måste få veta. Det du beskriver ska ingen 11-åring behöva vara utsatt för.
Om du kan berätta för dina föräldrar så gör det. De kan då hjälpa dig att prata med skolan. Skolan måste hjälpa dig, det finns lag på att de måste skydda dig.
Det måste vuxna till för att stoppa de som mobbar dig, det är svårt att förstå att ingen märker vad som pågår och stoppar det. För även om de har gjort något så har ju inte mobbningen upphört och det är ju det som måste hända.
Du är inte ensam om att råka ut för det här och det behövs att man har stöd och att vuxna är med och stoppar mobbarna. Hur stark man än är som person är det svårt att klara själv.
Jag tycker att du ska vända dig först till dina föräldrar och berätta för dem. Om det inte går, ta kontakt med kuratorn eller skolsköterskan eller en lärare som du har förtroende för i skolan.
Om det inte finns någon du känner att du kan lita så kan du ringa till BRIS, tel 116111 och få råd av dem.
Det som händer är inte ditt fel! Låt inte de som slår och retar dig få dig att tro att de har rätt.
Du kommer att komma ur det här och träffa andra människor i ditt liv. Människor som gillar dig och förstår dig och som kommer att göra att du tycker det är roligt att leva.