Jag gillar inte min medicin
tjena! jag heter...och är 12 år. jag har ADHD. jag brukar gå till BUP med min mamma. jag tar ADHD medicin. jag gillar inte min medicin för att jag äter inte . har svårt att sova ,är torr i munnen  ofta och jg pratar knappt med mina vänner, varken eller i skolan och på fritiden. vad måste jag göra för att sluta med min medicin. MVH...!
SAM

BUP svarar:
Hej!
Du tar upp en viktig fråga, tack för det!
Eftersom du har kontakt med BUP så ska du berätta för dina föräldrar och för den du träffar på BUP om de problem du beskriver så de kan göra något åt din medicinering så det blir bättre för dig.
Det är läkaren som ordinerat din medicin som behöver få reda på de biverkningar du beskriver.
Din fråga är jätteviktig och klok, så var inte rädd för att ta upp detta nästa gång du och din mamma går till BUP.
Ha det så bra!