Känner att jag borde ta kontakt med er igen men jag skäms
Hej jag tidigare haft kontakt med bup och det hjälpte lite grann men inte tillräckligt.  Nu sitter jag här ett år senare med ångesten på topp och är helt enkelt slut. Orkar inte med någonting längre. Helt tom. Har ingen kontroll och den kontroll jag har tar jag ut på maten. Jag har ingen aning om vad en normal portion är längre. Jag har gått ifrån att skära mig till detta och tror inte att det är något bättre.
Känner att jag borde ta kontakt med er igen men jag skäms så förbannat mycket om jag ska vara ärlig. Vet inte ens hur jag skulle hinna får jag så mycket som 1 min frånvaro av skolan så bryter jag ihop.
Ge mig gärna lite råd om vad jag ska göra snälla!
stressad gymnasietjej

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev.
Det är klart du ska ta kontakt igen med BUP! Jag undrar vad du skäms för? Att du har de problem du nämner? Eller att förra kontakten med BUP inte räckte fullt ut?
Det är vanligt att problem återkommer och att man får söka hjälp igen. Det är inget konstigt med det. Det är bra att du funderar på att ta kontakt igen och att det hjälpte en del förra gången.
Får du hjälp och lite ordning på hur du äter så kommer nog din stress bli mycket mindre och att vara borta från skolan en stund blir inte längre ett stort problem. Så ta kontakt med BUP igen så fort du kan!
Jag skickar med lite länkar (här nedan) som kan vara användbara för dig.
Ha det så bra.