Kan inte kontrollera mig själv
Jag har ett problem och det är att jag inte kan kontrollera mig själv. Om någon eller några irriterar mig lite så kan jag börja att skrika och försöka slå ihjäl personen för att jag inte kan kontrollera mig själv. Efter när mina vänner tar tag i mig så brukar jag alltid skrika för att jag är så rädd. I mitt huvud är det som att någon säger till mig att döda dom eller den personen.
sm

BUP svarar:
Hej!
Du säger att du är så rädd. Vad är du rädd för? Kanske att problemet skulle klarna om du tog reda på vad rädslan handlar om. För att svara på ditt brev på ett bra sätt skulle jag behöva ställa frågor till dig så vi tillsammans kan försöka ta reda på hur ditt problem ser.
Jag tror att det är nödvändigt med ett samtal för att du skall kunna hitta lösningar på ditt bekymmer. Finns det någon du har förtroende att prata med? Kanske att du kan prata med skolkurator om saken? Du skulle också bli mindre ensam om problemet ifall du fick prata med någon.
Önskar dig det bästa.