Min pappa slår mig
hej! min pappa slår mig och låser in mig. han kan kassta mig och klämma min fot i en dörr. jag vet inte vad jag ska göra. jag har anmält det med pappa fick reda på detta och blev arg. min lellebror hade berättat detta till skolan precis innan jag berättade detta. min pappa skrek på mig och sa att han hatade mig. sen pratade han med min lillebror och sa att det inte var bra att berätta till skolan. jag fick massa skit. jag är bara rädd nu.
F

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det din pappa gör är inte tillåtet och det är bra att du söker hjälp.  Jag undrar till vem du anmält hur du har det hemma? Jag tänker att du har inte riktigt tid att vänta på hjälp utan du behöver stöd och hjälp av vuxna nu på en gång. Eftersom din lillebror också berättat i skolan tänker jag att en möjlighet är att du också berättar till en lärare eller skolkurator och att du gör klart att du behöver hjälp på en gång eftersom du är rädd för din pappa. Du vet att din pappa inte vill att du eller din bror berättar hur ni har det hemma och därför behöver du något slags skydd. Det kan du få genom att du berättar.
Det finns också två bra telefon nummer du kan ringa och berätta hur du har det. De kan också hjälpa dig så att du får rätt hjälp. Du kan ringa BRIS tel.116 111  eller ringa Koll på Soc.: 020-23 10 10. Det finns en del att läsa också på Koll på Soc om man inte har det bra hemma som du. Jag tycker att du är modig som vågar söka hjälp. På sikt tror jag det kommer inte bara hjälpa dig och din lillebror utan också din pappa så att han blir en bättre pappa och ni alla får det bättre tillsammans.