Känner mig förföljd av mobbarna
Mobbning :tack för svaret jag vill tillägga också att skolan här hjälpt mig men inte riktigt bryr sig ofta.  nu här jag  ny skolan för att jag är på års klass 7 problem  att jag kan inte stå ut med att höra namnen på kollegor förföljt mig om nämns deras namn på läpparna av min mamma eller pappa eller min vän blev väldigt nervös och jag kan inte förlåta för två månader, jag är mycket känslig och deras namn betyder förföljelse mig när jag kommer från skollan tillbaka hem täcker jag  mitt huvud jag vill inte se dem jag hoppas att aldrig se dem i mitt live och  skolan övervakar inte oss varje gång, önskar att inte har en samling vid dörren till skolan de förföljde den enda person som kan vara skälv eller snälla barn ,jag hoppas att skolor förbjuder att dem samlas som grupper  framför skolans dör eller trappar, kan ni förklara är det normalt att jag talar inte deras namn dem är mördare och mycket elaka tonåriga på mina ögon som tuffar sig på mig bara för att jag är snäll och ärligt hur ska övervinna det här problemet tack.

BUP svarar:
Hej!
Jag förstår det som att du har skrivit till oss förut och fått ett svar. Jag vet inte vad du fick för råd och stöd då, men eftersom du nu skriver att du mår fortsatt dåligt så svarar jag dig nu.
Mobbning påverkar hur vi mår och har det. Att du är nervös i skolan efter att du varit utsatt för mobbning är inte ett dugg konstigt. Jag uppfattar det som att du trots viss hjälp från skolan fortfarande känner sig orolig och utsatt. Det är viktigt att du får hjälp både så att du blir skyddad mot mobbning på skolan och får prata om vad du varit med om och hur du mår. Prata med en lärare eller sök upp skolans kurator och berätta som du gjort i ditt brev hit. Välj någon som du känner förtroende för, det viktiga är att du berättar. Som jag förstår går du nu i en ny skola. Det är viktigt att vuxna på den nya skolan vet hur du har det.
Tillsammans med förstående vuxna kommer du att övervinna problemet!