Jag känner mig utpumpad
Trotsa att jag bara 17 årig kille och har ett bra yttre så har jag oxå en enorm ryggsäck där jag har hanterat mobbning,droger,övergrepp,depression,självskadebeteende och panikångest samt x antal självmord med mera ,men nu så känns det som det aldrig kommer bli någon fortsättning. Under hela mitt liv har jag känt mig annorlunda aldrig passat in och aldrig gjort vad jag har velat göra för att jag alltid varit rädd för vad andra ska tycka om mig.
Trotts krångel i hela skolgången så hoppade jag av skolan och började jobba istället vilket var super härligt tills mina problem kom tillbaka. Jag blir väldigt utmattad trotts att jag har ADHD.
Är tydligen en person som måste sova mycket för att jag ska orka leverera/prestera  minst 9 timmar.
När jag då gick  skolan så kom samma problem fram att jag bara tex fick bara sova 8-7 timmar så var jag super trött och det gör att jag får det svårare psykiskt. (känner att jag är värdelös och bör ta livet av mig. Eftersom jag hade sådana tankar så hoppade jag av skolan eftersom jag försökte ta livet av mig till skolan och även i skolan.
Jag blev då intagen på psyk men pallade inte att vara instängd så mina föräldrar tog ledigt från sina jobb för att vara hemma och vakta mig och jag började bli bättre.vilket gjorde att jag längtade tillbaka till att börja studera/jobba igen. Började ett nytt jobb och allting kändes bra till en början tills samma utmattnings problem kom tillbaka, och jag var tvungen att säga upp mig för tredje gången och nu så jobbar jag inte alls utan går bara runt hemma eller åker till psyk för samtal eller äter mediciner .   Jag börjar fundera om jag ens har en framtid då jag är som en bebis som måste sova under dagen för att orka vilket är sjukt jobbigt, då jag alltid lägger mig runt 10 på kvällen och  vaknar kl 8 och då sover jag hela natten.
Jag kan inte prata med någon om det heller, mina päron  förstår inte när jag har sagt det att jag känner mig utpumpad  och då är klockan runt 3-4 på dagen utan större ansträngning.Utan antyder  jag är lat, men det brukar fråga om jag funderar på att ta mitt liv vilket så klart jag säger nej till då jag vet att det var det värsta dagen i deras liv när det fick ett samtal om att jag försökte ta självmord...
Det är ofta man hör att någon ny person har tagit livet av sig och det känns som jag är på tur vilket gör att päronens mardröm bli sann.
Men jag  jag orkar inte leva såhär jag trodde aldrig att jag skulle någonsin må sämre desto äldre jag blir och det ända jag vill göra är att lägga snaran runt halsen och få evig frid.För det ger mig den frid jag alltid velat ha och jag vill och orkar inte vänta längre!
R.I.P ....

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt fina brev!
Du beskriver ett återkommande problem som du hade redan i skolan. Om du inte får vila tillräckligt mycket så blir du väldigt utmattad och du får tankar att du är värdelös och "bör ta livet av mig". Sedan började du arbeta och det var bra tills dina utmattningsproblem kom tillbaka. Det är ett stort problem att du återkommande blir utmattad och inte klarar av att prestera så mycket du önskar längre. Du skriver att det inte går att prata om det för dina föräldrar antyder att du är lat. Ja, det kan nog vara svårt förstå att man inte orkar men det finns säkert andra förklaringar andra än lathet.
Det finns faktiskt många som har liknande allvarliga besvär med en bakgrund av långvarig stress. Jag tycker att du på  ska ta upp dina utmattningsproblem med din kontakt inom psykiatrin och be att få dem utredda. Det är då möjligt att du kan få hjälp att bättre förstå vad som händer med dig och att du får bättre hjälp att hantera dina utmattningsproblem. Allvarliga utmattningsproblem har allvarliga konsekvenser men det går att göra något åt med rätt hjälp och behandling.
Jag tror att om du kan få mer hjälp med dina utmattningsproblem behöver du inte känna det så hopplöst. Så ge inte upp nu. Du kan må bättre när du blir äldre!
Om det ändå skulle bli så att du igen får starka självmordsönskningar tycker jag att du ska ringa Mind-självmordslinjen -ring 90101.Det är väldigt bra att kunna prata anonymt med någon när man mår så dåligt att man vill ta sitt liv. Det ska du göra!