Vill in på behandling NU!!
Vad krävs för att komma in på behandling? Har haft ett självskadebeteende i snart 1 år och självmorstankarna äter upp mig inifrån dag som natt. Är 14 år och orkar verkligen inte mer! Vill varken vara hemma eller hos någon annan. Känner inte att det hjälper att prata med någon psykolog eller nära heller. Vill in på behandling NU!!
...

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du vill få någon hjälp för de problem du beskriver.
Jag vet inte riktigt vad du menar med att du vill "in på behandling". Menar du bli inlagd på klinik eller behandlingshem?
För det måste du ha kontakt med en BUP- mottagning där du och dina föräldrar tillsammans med behandlingspersonal på BUP kan diskutera vilken behandling som är bäst för dig.
Du skriver att det känns som det inte hjälper att prata med någon psykolog eller nära och du vill inte heller vara hemma eller hos någon annan. Det låter som du mår riktigt dåligt. Men oavsett om du har en behandlingskontakt nu, eller inte, kan du bara inte bli inlagd direkt utan du behöver ha kontakt med en behandlare på BUP om din situation.
Du skriver att du vill in på behandling nu och att det inte hjälper att prata med varken anhöriga eller någon psykolog.
Detta måste du berätta så att du kan få rätt behandling och hjälp nu.