Vill inte be om hjälp
Hej,
Mår skit,  mått i flera år. Svält mig själv i perioder under 2 år. Många reagerar på att jag e smal.  Men tycker själv inte det.
Gråter mig själv till sömns å vill dö. Haft lust flera gånger å skära mig.  Velat ta livet av mig i flera år, men -de som håll mig vid liv är min dröm att bli bäst inom hästsporten i en gren i eliten. Fara till frankrike å rida hela dagarna.
Men för varje dag känns det mer hopplöst. Jag mena, hur skulle jag kunna bli bäst i världen inom hästsporten (i en spec gren)
I skolan är jag den som får Ai allt, vill att någon ska bli stolt över mig. Men ingen bryr sig, mina föräldrar sa bara ok när jag fick mitt femtonde a i rad.
Det jag vill är att fly ut i skogen,  i två v för att sedan åka in till stan å hoppa från bron. Pallar snart inget mer.
Under låg-mellanvar jag mobbad men i 6 an fick jag en underbar klass -som e som min familj, alla e olika i den klassen. Ingen är den andra lik.
Jag vill väga under 40 kilo e 180 lång. Och mitt mål e att nådit. Ibland bara slukar jag i mig massvis med mat för att sedan gråta över det å straffar mig me å inte äta alls nästkommande dag.
Jag vill inte må såhär. Vill inte vilja dö. Men jag vill inte heller be om hjälp.
Skulle missa mkt i skolan. Alla skulle bli besvikna på mig. Å jag skulle må sämre. Jag vill bara att någon ska bli nöjd med mig och känna mig behövd. Mina föräldrar vill aldrig lyssna på nör jag pratar. Ibland, om mamma börjar avbryta mig i en mening å säg men, svär hon åt mig å säg att jag för fan inte ska avbryta. Om jag vill se på trav på tv å de kom å vill se något annat så säg de att jag för fan ser trav varje dag-int sett trav på nästan 1 1/2 v. Å de e de jag brinner för.
Jag vill som sagt bara fly i skogen.(tänk ta me mig vatten för två v(28 l) å mat.
Va kan hända om jag rymm ut i skogen å blir hittad efter ca 1 v av polisen(om de letar efter mig) eller om de tsr mig precis när jag tänk hoppa från bron??
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Du beskriver starka känslor. Du säger att du behöver bli mer sedd och bekräftad av andra, särskilt av dina föräldrar som du tycker inte lyssnar.
Du ställer stora krav på dig själv. Du vill vara bäst av alla i skolan och i hästsporten för att det ska vara tillräckligt bra. Men, säger du, ingen bryr sig.
Du vill bli smalare. Men om du skulle väga 40 kg skulle du väga alldeles för litet för din längd..
Du vill inte må så här, men inte heller be om hjälp. Varför vill du inte be om hjälp?
Jag tycker att du behöver få tala med någon vuxen om hur du mår.
Det låter som du  behöver hjälp att tala med dina föräldrar om hur du har det så att de kan hjälpa dig. Men det verkar som det känns svårt för dig att börja tala med dem.
Kan du ta hjälp av någon annan vuxen som du litar på? Om du tar kontakt med skolkurator eller skolsköterskan så kan de kanske hjälpa dig eller hjälpa dig vidare. Som jag skrev tidigare så tror jag det vore jätteviktigt att du får hjälp att prata med dina föräldrar så att de ser dig och bekräftar dig.
Ge inte upp!