Pappa är våldsam och mamma ignorerar mig
Jag har alltid haft många familjeproblem ända sen jag var fyra år . Min pappa är våldsam och min mamma har alltid ignorerat mig . Pappa kunde vara jättesnäll men sen bara helt plötsligt bli sur och arg för nästan ingenting . Ibland låste han in mig på mitt rum i flera timmar och ibland pratade han inte med mig på en månad . Jag försökte alltid att prata med mamma när jag var ledsen men hon brydde sig inte . Dom märkte knappt att jag försvann i flera timmar , när jag var ledsen brukade jag gå ut och sätta mig i skogen för jag ville vara ensam och tänka . Min bror var alltid sur och han brukade slå mig en gång var han arg för att han började blöda när jag försökte skydda mig så han jagade mig ut i skogen och slog ner mig på marken . Mamma visste att han tänkte slå mig men istället satte hon sig bara i soffan för att hon behövde vila . Jag låg på marken tills det började mörkna och när jag kom in var jag så arg på mamma att jag inte ens kunde  prata med henne . Mitt liv var som tortyr varenda dag hoppades jag att jag skulle dö ingen i min familj älskade mig inte ens min lillasyster . Jag hadde knappt några vänner i skolan. För varje år som gick blev allt värre , mamma och pappa bestämmde sig för att skiljas och dem började bråka och det slutade med att mamma fick ett par blåmärken på armen sen änmäldes det till socialtjänsten och dem ville prata med oss men jag kunde inte prata för mitt hjärta började bulta och jag svrade inte ens . Det slutade med att dem la ner utredningen Jag har inte sett min pappa på ett halvår nu och jag orkar inte tänka mera på allt som  har hänt jag vill bara försvinna jag kan inte prata med någon eftersom varje gång jag pratar med "nya" personer får jag panik
,

BUP svarar:
Hej!
Det är en väldigt svår familjesituation du beskriver och du behöver verkligen hjälp med vad du ska ta dig till. Din mamma har inte förmått skydda dig när din pappa eller bror varit våldsamma mot dig. Hon kanske har varit rädd själv också. Det låter inte som om någon av dina föräldrar kunnat/kan ge dig den trygghet man behöver.
Nu verkar det som om det ändå har blivit en ny familjesituation i och med att pappa har flyttat. Jag vet inte om det fanns saker du velat säga till dem som gjorde utredningen då? Det är väldigt svårt att som barn behöva berätta saker för utomstående och kanske vara orolig att det ska skada föräldrarna eller att de ska bli arga eller ledsna eller så.
Vet du - jag tycker att du ska börja med att ringa till BRIS på telefonnummer 116111 och prata med en kurator där. Du kan vara anonym om du vill. Då kan du berätta mer om hur du har det och ni kan tillsammans komma på vad du kan göra. Och även prata om vad du vill göra så du kan få lite hopp.
Du skriver att du får panik när du ska prata med nya personer men jag hoppas att det är lättare på telefon? Om det inte är det så kan du chatta med dem också.
På Tjejzonen kan man chatta med andra ungdomar och det kan också vara till hjälp. Där finns också möjlighet att få en "Storasyster" som man kan ha kontakt med i upp till ett år.