Orkar inte kämpa mer
Hej jag tänkte säga lite saker jag tar livet av mig nu orkar inte kämpa för att jag bryr mig inte om mit liv poliser  letar efter mig hella tiden  tänkte ta livet av mig via  hoppa fram för ett tåg   jag är värdelös jag tänker även ta tabletter och skriva adjö brev till mina föreldrar ingen bryr sig  skär mig jette mycket  kan dock inte sluta skära mig har massor av ärr och fortsätter hella tiden jag behöver ingen hjälp klarar nog av detta själv dör  man så dör man vem bryr sig  man dör bara en gång slippa allt detta jobbiga jag gör var som helst för att dö  jag tänker även på att kniv hugga mig eller hänga mig i badrummet  Så att alla slipper mig har sökt hjälp förut men allt blir bara sämre mina föreldrar vill att jag ska sluta skära mig men det går bara inte  är beroende med att skära mig har sakt till bris att jag tänker ta livet av mig nu inte vara elak men jag tänker inte vara kvar punkt och slut min pappa  är död och jag saknar han så jag tänker ta livet av mig för att komma upp till min pappa  är trött  på mit liv har blivit mobbad  inan men jag brydde mig inte om dom  så från och med nu så kan ingen hindra mit att ta mit liv tänker göra  det  om några veckor det är redan bestämt ingen bryr sig om mig fyller snart 14 år i september ha det bra/Linnéa
SJÄLVMORDSTANKAR OCH MÅR DÅLIGT

BUP svarar:
Hej Linnea!
Det är ett förtvivlat brev du skriver och jag förstår att du är fruktansvärt ledsen och känner dig ensam och längtar efter din pappa. Du har också blivit mobbad och jag tror att det har betydelse när du känner som om du bara inte orkar längre. Det kan bryta ner en och göra att det är svårt att våga lita på någon när man behöver hjälp, även långt efter det man slutat att vara mobbad. Att sluta skära sig är svårt på egen hand, man behöver hjälp med hur man kan göra istället, när alla känslor bara blir för mycket och man inte vet vad man ska ta sig till.
Men du är inte värdelös och hopplöshetskänslor är tunga men kan också ge med sig om man vågar ta hjälp och släppa in någon annan människa. Du kommer inte alltid att känna som du gör nu, du får ta en dag i taget nu och kämpa för att orka hålla kvar livsgnistan. Du får inte ge upp ditt liv, jag har träffat så många som velat dö men överlevt och funnit mening med livet och fått ett bra liv!
Det kanske låter konstigt att det skulle hjälpa att prata med någon men när man är ensam med allt som är svårt så är det ofta samma tankar som snurrar och det går inte att se några utvägar.
Du kan vända dig till närmaste BUP mottagning eller Ungdomsmottagning. Om du känner att du kan så ta med dina föräldrar till BUP. Kanske att de bryr sig mer och kan vara till mer hjälp än du tror om de förstår att det är allvar. Men, jag känner dem ju inte och kan inte veta så det måste du avgöra.
Du kan söka hjälp anonymt på nätet, till exempel tjejzonen eller självmordsupplysningen. Huvudsaken är att du inte stänger ute alla andra utan orkar sträcka ut en hand. Jag vet att det lönar sig.