Ser grejer som ingen annan ser
Jag ser grejer. Saker som ingen annan ser. Jag hör grejer. Saker som ingen annan hör. Ständigt.
Jag vet inte när det började men det håller på att bli jobbigt nu. Jag ser alla dessa människor och djur, ibland låtar, men de finns inte där. Jag hör grejer som inte ens blivit sagda. Jag vet inte riktigt, är det såhär det känns att hålla på att bli galen? Jag är inte säker, men jag börjar finna det väldigt behagligt på ett skrämmande sätt.
Jag är rädd. För just nu ser jag en varelse i hörnet av mitt rum, men ingen annan kan se den.
❁ Genesis

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Att bli galen kan nog kännas olika för olika personer. Men jag förstår att du blir rädd och att det är skrämmande.
För att bättre förstå hur det kommer sig att du har dessa syner och ljud och hur du ska bli av med dom, behöver du prata med någon som känner igen den här typen av problem.
Jag tycker att du först ska berätta för dina föräldrar eller någon annan vuxen du litar på och sedan få hjälp med att ta kontakt med BUP i närheten av där du bor. På BUP kan du tillsammans med dina föräldrar få hjälp.
Bra att du skrev till oss och hoppas att du också vågar berätta för någon annan så att du kan få hjälp.
Lycka till!