Jag vill ta livet av mig
Hej jag Heter Linnea och är 14  år  och jag vill ta livet av mig  snart som möjligt har mått dåligt  jette länge för att jag orkar inge mer  jag ta livet av mig!/Linnéa
Mår dåligt

BUP svarar:
Hej!
Tack för du skriver till oss detta viktiga meddelande. Kanske skriver du till oss för du inte har någon närstående person som du kan säga detta till och som skulle lyssna på dig och försöka förstå varför du mår så dåligt nu?
Eller kanske skriver du för det känns hopplöst och du vet inte hur du ska göra för att må bättre?
Hur det än är så behöver du någon vuxen person som du kan prata med om hur du mår och det är inte alltid så lätt att finna. Vet dina föräldrar om att du mår dåligt? Har du berättat för dem? Om inte - vad är det som hindrar dig?
Du skriver inget om detta men om du känner någon vuxen som du har förtroende för tycker jag att du ska försöka börja berätta hur dåligt du mår.
Men det finns också andra möjligheter. Du kan ringa/chatta anonymt till Bris tel.116 111 och prata med en kurator
eller du kan ringa anonymt till Mind-Självmordslinjen och berätta om hur du mår.
Du kan berätta mer om dig själv, hur du har det och få hjälp hur du kan göra för göra något åt din situation. Det är alltid väldigt bra att kunna prata med någon när man mår så dåligt som du gör. Det kan göra att man får nya tankar och kanske hittar nya vägar till att må bättre.
En annan möjlighet är att chatta/prata med någon på Tjejzonen.
Så jag hoppas att ditt korta brev till oss bara var början för dig att ta kontakt med någon och börja berätta hur du har det och hur du mår.
Lycka till!