Mår så dåligt
Hej jag mår dåligt och har bara lust och att sluta livet med att hänga mig I gaderoben   hopa i från en bro hoppa framför ett tåg orkar inge mer jag vill ta livet av mig jag gör var som helst att få dö  om10 månader så tänker jag ta livet av mig nu får deta räcka Mvh linn
SJÄLVMORDSTANKAR OCH MÅR DÅLIGT

BUP svarar:
Hej!
Det låter som att du verkligen kämpar med hur du mår. Vilken tuff situation du måste vara i för att känna så. Jag blir mycket berörd av dina hopplöshetskänslor och anar samtidigt att det finns mycket kraft i dig. Kraft som kommer att göra att du orkar ta ett steg i taget för att få vara med om enklare och gladare stunder. Kraft som gör att du inte tar ditt liv utan fortsätter kämpa.
Vad är det som händer om tio månader som får dig att tänka att det räcker då? Du kan inte svara mig, men frågan väcks i mig och jag tänker på hur viktigt det är att du får prata med någon om hur du mår och dina tankar om att livet inte är värt att leva. Jag tänker även på hur mycket som kan hända på tio månader och att det finns många chanser till att du ska ha det bättre då och att självmord aldrig är lösningen.
Du skriver inte så mycket om hur du har det utöver hur du mår. Det får mig att fundera över vilka du har omkring dig som skulle kunna stötta dig nu när livet känns så svårt. För som du har det just nu, det ska du inte vara i utan stöd från andra. Tillsammans med en klok vuxen som kan lyssna på dig kommer ni att hitta lösningar som tar dig ur din svåra situation. Att prata hjälper!
Du skriver inte hur gammal du är, vi brukar rekommendera lite olika hjälp beroende på hur gammal man är.
Nummer ett brukar vara att prata med en förälder. Om det känns svårt så kan det vara någon annan vuxen som finns omkring en och som man känner förtroende för.
Utöver det finns flera ställen på nätet som stöttar barn och unga och som har möjlighet att chatta eller prata i telefon för att på så sätt kunna stötta mer än i mejl som nu.
Bris är ett sådant ställe, ett annat är Tjejzonen
Fortsätt att sträcka ut handen efter stöd!