Ingen bryr sig om jag dör
Hej, jag är en tjej på 12 år som har självmords tankar har försökt ta livet av mig är mobbad i skolan och har de inte så bra hemma, jag trivs ingen stans ingen skulle bry sig om jag dog, jag har även skärt mig själv, har snart skärt mig i ett år, o jag mår så dåligt hjälp snälla 😭🔪
Lova

BUP svarar:
Hej Lova,
Tack för ditt mycket starka brev. Du beskriver en situation som du verkligen inte ska behöva befinna dig i.
Du är mobbad i skolan och det är skolans personal skyldig att motarbeta. Vet dom om mobbingen? Vad har dom gjort? Känner du stöd från lärare, kurator och andra vuxna på skolan? Mobbingen är inte ditt fel, utan kommer från gruppen av barn. Detta är ett akut problem.
Det andra problemet är att du inte har det bra hemma. Du skriver inte på vilket sätt, men när du skriver att ingen skulle bry sig om du dog så förstår jag att du känner dig väldigt ensam och övergiven. Jag vet inte hur det är hemma hos dig, men du behöver absolut snabb hjälp med detta också.
Du har också försökt ta livet av dig, har du haft kontakt med BUP i samband med detta? Det behöver du ha, särskilt som du fortfarande skär dig.
Jag tycker att du till en början ska prata med din kurator på skolan. Hens jobb är att hjälpa barn som behöver det, och det gör du. Kuratorn kan också bedöma om du behöver komma till BUP och hjälpa dig med det. Men dina föräldrar behöver veta vad som händer och kuratorn kan hjälpa dig att prata med dom också.
Så här ska du inte behöva ha det och jag är säker på att du kan få hjälp att ändra på det.
Varmaste lycka till!