Dom kallar mig ful tjock och äcklig
Hej ja mår dålig är 14 år har typ inga vänner & varje dag när ja ska till min skola så är det minst 20 elever som kallar mig ful tjock äcklig dom säjer sånt och lite mer snälla hjälp mig och så har jag tänt självmordstankar
karl

BUP svarar:
Hej Karl!
Tack för ditt mail! Så bra att du skriver hit när du har det så förfärligt tufft!Jag blir verkligt bestört över att läsa att du blivit så svårt mobbad i skolan, utan att vuxna har kunnat hejda det! Så får det absolut inte vara, det har skolan skyldighet att avhjälpa.
Jag tycker att du ska söka upp skolkuratorn på din skola och berätta precis allt det du fått stå ut med och hur dåligt du mår nu. Hen har sedan skyldighet att tillsammans med skolledningen vidta olika åtgärder för att stoppa mobbingen.
Är det möjligt för dig att räkna med något stöd från dina föräldrar? Om du kan det, så tycker jag att du ska be dem hjälpa dig att sätta krav på skolan, så att de ordnar en skolmiljö för dig där så du kan må bra.
Det är allvarligt när det går så långt att du får självmordstankar. Mobbing påverkar både självkänslan och hur man mår väldigt mycket och gör det under lång tid.
Därför är det jätteviktigt att du inte har det så här dåligt i skolan med kamraterna, utan att det blir en förändring där genast.
Jag tror också att du skulle må bra av en samtalskontakt med en trygg vuxen. Du har utsatts för så mycket från dina kamrater, att du behöver prata och bearbeta det.
Om dina föräldrar är med på det, så tycker jag att du ska be dem försöka få en tid för dig på närmaste BUP-mottagning.
Du kan också gå in på nätet och chatta med BRIS eller med Killfrågor.
Det går också att söka samtalsbehandling på Ungdomsmottagningen.
Det finns hjälp att få - tänk på att du är värd att få den!
Varmt lycka till!