Väntar på svar från socialtjänsten
hej!
Mina föräldrar grov misshandlar mig, jag har berättat det till mi kurator och har anmält det till soc. Nu väntar vi bara på svar.
Min fråga är vad kommer hända efter, kommer jag åka till en fosterfamilj eller vad.
det är så illa så jag inte ens vill komma hem, jag bara orkar inte med dem.
Om jag nu måste flytta till en fosterfamilj, hur kommer det att vara, hur mycket känar en fosterfamilj och så vidare.

BUP svarar:
Hej!
Det är fullt förståeligt att du har många frågor. Du har just tagit ett stort och viktigt steg och att invänta vilken hjälp du ska få skapar naturligtvis osäkerhet.
Jag kan inte svara på vad som kommer hända. De frågor du har kan socialtjänsten bäst svara på.
Innan du får en möjlighet att göra det, tycker jag att du ska ta upp dem med din kurator. Tillsammans kan ni skriva ner de frågor du har och fundera över om det är något ni kan ta reda på direkt och vilka frågor som får vänta lite.
Socialtjänsten har en ny sida som heter Koll på soc. Där går det att läsa mer om hur socialtjänsten tänker när man inte har det bra hemma.