Får ingen hjälp
Jag har självskadebeteende o försökt ta livet av mig flera gånger. Sökt om hjälp för att nt jag ska försvinna o förstöra min mamma, pappa o systers liv men får ingen hjälp. Årkar snart inte längre

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du ska självklart få hjälp!
Du skriver att du sökt hjälp men inte fått och att du snart inte orkar mer. Det finns några ställen du kan ta kontakt med och mer ingående berätta om din situation och få hjälp omedelbart.
Jag tycker du ska ringa Bris och prata anonymt med en kurator. Ring 116 111 så snart du kan!
Eftersom du försökt ta ditt liv flera gånger ska du också ringa Mind-själmordslinjen. Ring 90101 eller chatta.
Självmordslinjen är till för dem som går i tankar på att ta sitt liv och det verkar som att du kanske gör det.
Om du ringer på dessa två telefonlinjer kommer du säkert få hjälp hur du ska gå vidare. Du ska också veta att BUP alltid har akut mottagning. Så du kan alltid gå eller ringa dit om du behöver hjälp på en gång.
Det finns många andra saker du kan göra, men jag vet ju inte hur din situation ser ut.
Går det att berätta för dina föräldrar?
Kan du ta kontakt med skolkuratorn och berätta?
Du kan också få hjälp och stöd genom att chatta anonymt på Tjejzonen.
Det viktiga nu tror jag är att du bryter din ensamhet och får någon att prata med så att du kan berätta hur svårt du har det. Du har redan börjat genom att skriva till oss.
Ta hand om dig!