Min pappas tjej är väldigt taskig
hej jag har ett alvarligt problem med att jag skär mej, jag går gon bup men kan inte sluta skära mej behöver hjälp jag skär mej för att min pappas tjej är väldigt tskig hon kallar mej saker som t.ex. korkad, dum i huvudet mm.
jag mår inte bra och hon har nu hållit på i 4 år och jag vet att hon inte menar vad hon säger men asså 4 år med ett förlår alltså har hon sagt förlåt en gång! jag har försökt ta självmord i 3 år nu men lever än vilket jag hatar
julia

BUP svarar:
Hej Julia!
Det du beskriver, hur din pappas tjej kallar dig, det är INTE OK. Att upprepat kalla någon korkad och dum i huvudet – det är inte schysst.
Det som låter bra i sammanhanget är att du går på BUP, och därmed har någon att prata med. Vet du, jag tycker verkligen du ska ta upp det du skriver om här. Säg som det är. Säg att den behandling och hjälp du fått hittills inte hjälpt dig. Säg att du fortfarande skär dig. Och ta definitivt upp det du beskriver som skälet till att du skär dig, att din pappas flickvän är taskig.
Jag tänker också att det är viktigt att pappa får reda på detta. Det kan ju vara svårt att ta upp det själv, men det är definitivt något som ska upp ”på bordet”. Kan/vågar du prata med honom direkt? Om inte det känns framkomligt, skulle du kunna ta hjälp av din behandlare när du ska prata med pappa? (Om inte BUP känns bra, kan du prata med din skolkurator, t ex?)
Hur som helst, så tycker jag definitivt inte att du ska fortsätta må dåligt över att hon beter sig illa. Så vänta inte, ta makten över din situation och säg som det är!
Lycka till!