Får panikångest bland mycket människor
Jag har panikångest och vet inte vad jag ska göra jag kan inte vara i skolan, jag kan inte vara bland mycket människor för då får jag panik och kan inte lugna ner mig och jag börja gråta och när jag börjar gråta så kan jag inte andas. Jag har läst om panikångest och attacker och jag har läst om symptomer 9 symptomer som jag har läst så har jag 8 av dom!
#mittlivsuger

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev!  Du har det verkligen väldigt kämpigt!
Du får panikångest bland människor och har det nu svårt att vara i skolan. Så besvärligt ska du inte behöva ha det!
Jag tycker att du genast ska prata med dina föräldrar om hur du mår, om du inte redan gjort det.
Sedan kan du be någon av dem att ta kontakt med närmaste BUP-mottagning och försöka få en tid för dig där. På de flesta BUP-mottagningar har man behandlare som är kunniga i KBT. Det är en terapiform som brukar vara verksam vid sådana problem som du har, men det finns också andra behandlingsmetoder.
Det finns hjälp att få, så vänta inte med att söka hjälp!
Lycka till!