Får föräldrarna reda på om man berättar för BUP att man skadar sig?
Om man kommer till er och berättar att man skadar sig själv, får då föräldrarna eller någon annan vuxen reda på det?
Osäker

BUP svarar:
Hej Osäker.
Det finns något jättetydligt svar på din fråga. Vi brukar göra bedömning från fall till fall, det kan ju se så olika ut. Allt från en liten rispa till livshotande skärande i syfte att vilja dö. Om du skulle berätta för din behandlare på BUP så är det viktigt att om hen bedömer att dina föräldrar måste få veta, att ni talar igenom detta först och kommer överens om vad som skall sägas.
Du kan också ringa till en BUP-mottagning anonymt och höra med dem hur de tänker. Jag vet lite för lite om dig för att kunna uttala mig rakt av..
Här kan du läsa lite mer om hur vi på BUP tänker om det du funderar på.
Var rädd om dig!