Vill verkligen inte berätta för mina föräldrar
Hej! Jag har ett problem! Jag är 10 år och skär mig! Jag kan ibland bli jätteledsen och gråta i timmar! Jag kan verkligen inte berätta för mina föräldrar eller skolkuratorn!!!! HJÄLP!!!!
En liten tjej

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du vill ha hjälp för hur du har det. Att vara så ledsen och skära sig är ingenting du ska behöva ta dig igenom på egen hand. Därför tipsar vi alltid om att man ska prata med någon om hur man har det.
Om det känns som att man inte vill eller kan prata med sina föräldrar eller med skolkuratorn så är Bris ett bra alternativ. Där arbetar kuratorer som är vana vid att prata med barn och unga om allt möjligt.
Jag tror att det kan vara bra för dig att chatta eller ringa för att få mer hjälp med hur du ska kunna få hjälp med hur du mår. När man kontaktar Bris behöver man inte berätta vem man är om man inte vill.
Kolla in Bris hemsida och hör av dig till dem!