Vill egentligen inte men jag säljer mig
Jag säljer mig. Jag vill egentligen,men jag kan inte sluta. Jag kan bara inte och sen behöver jag pengarna till droger och annat .Jag kan inte prata med socialtjänsten om det,har redan blivit tagen på LVU en gång och en gång på SOL. Dom kommer ta mig direkt om jag säger det, bup kommer säkert begära för soc om jag berättar för dom.så vem ska jag vända mig åt
Privat

BUP svarar:
Hej och tack för ditt korta men viktiga brev!
Jag blir verkligen bekymrad för dig. Det låter som du är riktigt illa ute och att du inte alls tar hand om dig.
Det finns säkert vinster för dig på olika plan när du säljer dig. Pengar är ju ett men kanske får du också någon sorts kick av det du gör. Eftersom du inte kan sluta måste det ju vara viktigt för dig. Det stämmer nog som du säger att socialtjänsten kommer att omhänderta dig om de får veta. Men om de inte får veta och du fortsätter att ta droger och utsätta dig för risker vad händer då?
Du kanske kan klara dig ett tag, eftersom du fortfarande är så pass ung, men du hamnar djupare ner i drogberoende och troligen också kriminalitet. Jag har träffat många utsatta ungdomar i mitt jobb och sett vad droger och prostitution gör med en som människa. Det sliter ut människor både känslomässigt och fysiskt, så det enda råd jag kan ge dig är att du berättar för någon som du har lite förtroende för. Då kan det finnas en möjlighet att du kan påverka och vara delaktig i hur den fortsatta hjälpen till dig ska se ut.
Jag vill att du ska vara rädd om dig och se att du har ett värde. Du som alla andra är värd att få ha det bra - så berätta!