Sedan jag var sju år har mitt liv har bara gått nedåt hela tiden
Jag är en tjej som är 13 år. Förr i tiden var mitt liv hur bra som helst men ända sen mina föräldrar separerade när jag var sju så har mitt liv bara gott neråt hela tiden. Min gammelfarmor dog, hon som betyder mest för mig och var mitt allt bara försvann en dag. Jag och min mamma och mina syskon har blivit misshandlad av min pappa. Min mamma fick problem med alkohol när dom precis hade separerat man kan säga att hon blev en alkoholist. Men livet fortsatte jag hade ju mina kompisar för jag var ju så liten då.
Men det visade sig bara att jag hade en riktig vän. Dom andra ignorerade mig om jag ville leka med dom eller så fick jag inte var med. Och vet ni var anledningarna var det det, jo för att jag var kort och tjock. Tillslut efter nått år började dom sluta kalla mig tjock men kort var ändå en anledning. Hela min skol gång har jag fått höra: "du är så jävla kort" "nej du är för kort" m.m. Och dom  kommentarerna skadar mer än vad man tror och speciellt när det har fortsatt sen man var 7 år. Sen tillslut en dag slutade dom kommentera att jag var så kort men då fick dom något annat att kommentera, jo att jag hade så mycket finnar, att jag måste vara sjuk eller nått för jag hade så mycket finnar ja jag tror ni förstår. Så kommentarer har jag lärt mig och leva med även fast det har tagit på mig så jävla hårt att jag har försökt att ta mitt liv.
Det här är bara en liten del av allt som har hänt men om jag skulle berätta allt skulle det blivit en hel bibel.
Jag har försökt och ta mitt liv så många gånger nu men jag har varit så rädd att förlora allt. Men nu är jag inte det. Jag är rädd att jag kommer ta självmord inom kort. HJÄLP MIG
Siri.

BUP svarar:
Hej Siri!
Så kämpigt du haft det under en längre tid! Det är verkligen skönt att höra att du ändå hade det bra förr i tiden, även om jag kan tänka mig att det känns långt borta nu.
Du berättar om flera händelser som gjort livet jättetungt för dig. Din gammelfarmor dog, dina föräldrar separerade och din mamma fick problem med alkohol. Efter vad jag förstår så har din pappa också misshandlat er allihop i familjen. Dessutom har du under många år blivit mobbad i skolan.
Då jag läser om allt det här i ditt brev så förstår jag verkligen att det känns väldigt tungt för dig. Det är svårt att förlora någon som betyder oerhört mycket för en, såsom din gammelfarmor gjort för dig. Det som möjligen kan vara en slags tröst är, att hon ändå lever kvar inom dig i dina minnen av henne. Du kan faktiskt fortsätta att ha en slags relation till din gammelfarmor inom dig själv. Du minns kanske hur hon brukade svara dig och vad hon tyckte om allt möjligt så du kan fortsätta att inom dig själv prata med henne. Om hon levde så tror du inte, att hon skulle försökt trösta dig när du är som mest nedstämd och säga att ditt liv är värdefullt och du kommer att må bättre så småningom?
Du berättar också om att du varit med om direkt mobbing under hela din skoltid. Du har fått elaka kommentarer om ditt utseende på olika sätt. Jag blir upprörd över att skolan inte lyckats stoppa det hela. Det borde absolut inte kunnat fortsätta på det viset under alla år! Skolan har ansvar för att stoppa mobbing i alla former så jag tycker att du ska söka upp skolkuratorn på din skola och berätta om hur du har det med alla nedsättande kommentarer från kamraterna och berätta om precis hur dåligt du mår. Du kan också gå in på webben och få stöd genom att chatta med Tjejzonen. När tankarna på självmord blir starka så är det viktigt att inte sitta helt ensam med dem. Då kan du ringa till Mind-självmordslinjen ,( tel 90101), öppet dygnet runt!
Var rädd om dig! Det finns hjälp att få och du är värd att få den!