Många problem i min familj
Hej , det har alltid funnits många problem i min familj . Det är alltid skrik och bråk , min mamma och pappa har haft ett ganska ostadigt förhållande och dem har nu bestämt sig föör att skiljas . Såklart är det svårt när ens föräldrar bestämmer sig för atta gå skilda vägar men i min familj så har allt blivit hemskt mina syskon bråkar hela tiden den ända som faktiskt är "Snäll" är jag . Men det hjälper mig inte precis alla bara hackar på mig t.o.m min egen pappa . Jag har ingen jag kan prata med längre allt är bara så fel . På kvällarna kan jag inland inte somna tills klockan 4 eller 5 på morgonen , jag vet inte varför jag inte kan sommna men jag kan bara inte  sluta tänka på allt . Det jag har skrivit om min familj  låter mycket bättre än vad det är . Jag vet inte vad jag ska göra längre det finns ingen jag kan prata med , fast jag gillar ändå inte att prata om saker , i min familj gör vi inte det .ps nej det finns ingen vuxen eller kompis som jag kan prata med och har redan gått in på tjejzonen och allt detdar ni brukar tipsa om att göra . Start orkar jag inte längre det finns bara en sak som håller mig kvar på jorden men om det blir ännu värre kommer jag att lämmna jorden och åka någon annanstans jag har alltid undrat vad som händer efter döden , och snart kommer jag veta om saker inte ändras .
L

BUP svarar:
Hej L!
Det du skriver om din familj finns inget annat ord för än att det är fruktansvärt tragiskt och alldeles hemskt för dig och också för dina syskon. Dessvärre är det inte ovanligt heller, fast det nog inte är mycket tröst för dig. Du skriver också om hur ensam du känner dig, trots att du har följt våra tips om olika länkar och hjälpsidor på nätet.
Men du - hur otroligt ledsamt och utsiktslöst det än känns för dig idag vill jag att du fortsätter söka hjälp. Det är många vuxna som berättar om en uppväxt liknande din, som skrivit böcker, gjort filmer, berättar på föreläsningar för att ge hopp och framtidstro till barn vars familj sviktar och sviker.
De brukar också nämna att de till sist ändå hittat en kurator eller en lärare eller en skolsköterska eller någon annan vuxen som de fann stöd och uppmuntran hos.
Därför säger jag att du också ska fortsätta att söka hjälp och stöd. Tro mig, det är inte döden som är lösningen för livet, för ditt liv. Lösningen finns här i livet.
Mer direkt: Just nu är det en förändring i ditt liv i och med dina föräldrar bestämde sig för att skiljas. Just nu är det alltså en öppning som kan innebära att det blir en någorlunda bättre och lugnare situation för alla i din familj. En skilsmässa är nästan aldrig enkel och det brukar tar sin tid tills de nya förhållandena stabiliseras, men det finns definitivt ett hopp i nyordningen.
Under denna plågsam tid behöver du ändå tala med någon, så att dina tankar inte bara snurrar runt-runt i ditt huvud så att du aldrig kommer ut ur samma tankebanor och du inte kan sova av dem.
Jag kan bara nämna att du kan gå till skolkurator igen eller en annan person i skolan - även om du redan talat med dem. Så länge problemen består måste du få påfyllning av stödet, även om ingen kan komma med en sådan hellösning som du längtar efter.
Även en fortsatt chattkontakt på tjejzonen eller på Bris kan lindra din känsla av ensamhet.