Har jag bipolär sjukdom?
Hej bup.
nu är det då såhär att jag har gjort massa online test för bipolär sjukdom och alla har sagt samma sak, att jag borde söka hjälp då jag kan ha det.
Såklart så vet jag att detta inte är en självklar diagnos eller något sådant på dessa online test.
Men då det finns en möjlighet att jag kanske har det så skulle jag vilja veta hur jag skulle kunna söka hjälp för att bekräfta detta och hur ska jag berätta för mina föräldrar?
Jag är lite orolig för att säga detta till dem då jag inte riktigt vet hur dem kommer reagera och eftersom jag inte vet om det är helt säkert. Jag vill inte göra dem oroliga i onödan.
Juul

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Om du tror du har bipolär sjukdom ska du låta utreda detta och få hjälp.
Detta gör du på BUP där du bor. Du kan naturligtvis inte veta i förhand om du får denna diagnos eller inte. Men oavsett om du får just denna diagnos eller inte, så antar jag att du har några slags  problem som du också vill få hjälp med.
Jag tror inte du behöver vara så orolig för dina föräldrar. Om du tar kontakt med BUP kommer de säkert också hjälpa dina oroliga  föräldrar.