Har riktiga sömnproblem just nu
Hej!
Jag är en kille som är 14 år och har just nu riktiga sömnproblem. När jag går och lägger mig har jag ett starkt obehag av att spy och vaknar av att jag mår riktigt dåligt. Jag är väldigt törstig och är hungrig samtidigt som jag mår illa. Jag kissar väldigt mycket också.
Vet ni vad det kan vara?
Ralle

BUP svarar:
Hej!
Jag vet inte riktigt vad det kan vara, men med de symtom du beskriver så jag tycker att du ska börja med att vända dig till Vårdcentralen (husläkare). Om det känns lättare kan du också börja med skolsköterskan. Det är viktigt att du beskriver symtomen ordentligt så att de kan avgöra vad det handlar om. Först efter att man uteslutit att det är något somatiskt (kroppsligt) det handlar om, så kan man börja fundera på stress eller andra orsaker.
Så sök direkt till närmaste Vårdcentral direkt, be dina föräldrar ringa eller sök på Vårdguiden.