Oprofessionellt på BUP
Har nu varit hos en låtsaspsykolog hos eran mottagning. Han satt och lekte med dockor och ville rita. Vill inte framstå som homofob, men han satt och fjollade sig. Högst oprofessionellt! Väldigt dåligt.
Night Whore

BUP svarar:
Hej!
Det är alltid väldigt tråkigt när en ungdom inte känner sig rätt bemött på BUP. Det verkar vara så att den behandlare du har träffat inte hittat rätt ton till dig och inte heller valt rätt metod.
Att rita och använda olika typer av leksaker kan vara helt och hållet på sin plats för vissa (så klart beroende på åldern), men kan framstå som barnsligt och larvigt för andra.
Jag tycker inte att du behöver dra dig för eller tycka att det är pinsamt att ta upp det här med din behandlare. Ni kan inte göra ett vettigt arbete tillsammans om du uppfattar honom som oprofessionell eller inte trovärdig. Det går utmärkt att säga till att det här sättet inte passar dig så att ni tillsammans ska kunna komma fram till en samtalsstil som är anpassad till din mognad och till dina behov.
Det är viktigt att du får den hjälp du behöver. Om ni ändå inte hittar till varandra är det också möjligt att byta behandlare. Du är varken den första eller den sista som vill göra det. Personkemi är en delikat fråga och den måste stämma i samtalen.